• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu orkar jag inte mer! Sista försöket nu!

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Du måste bestämma dig, betala av skulder och sluta spela eller fortsätta spela och du får ett större hål nu om 3-4 år som kanske är det dubbla
Ja, jag ska sätta på spelpaus igen. Sakta men säkert ta en månad i taget.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Looper

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2019
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Ja, jag ska sätta på spelpaus igen. Sakta men säkert ta en månad i taget.
Jag har spelat till och från i ca 10 år,har spelat bort mycket pengar på dom åren men har klarat mig bra ändå.
Men i Oktober var jag ute i garaget och fixade med bilen,satte mig då en stund i förarsätet och tänkte spela för max 500kr…

…några timmar senare låg jag i soffan 10k fattigare,men då beslutade jag mig för att nu får det vara slut o spärrade mig på Gamban för ca 40kr/mån.
Den appen installerad på mobil/dator gör att man inte ens kan gå in på en spelsida längre,du får ett felmeddelande istället.

Så jag har spelat bort 1300kr sedan dess på en kompis dator,men inte mera än så och har inget sug alls längre efter spel.
Men tänker fortsätta ha Gamban installerat för ingenting är ju 100% ,det räcker kanske att man blir full o uttråkad så vill man prova spela lite o sedan vaknar upp med sjuk ångest.

Så kolla in Gamban o hur det fungerar,du kommer må mycket bättre


Ja, jag ska sätta på spelpaus igen. Sakta men säkert ta en månad i taget.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Jag har spelat till och från i ca 10 år,har spelat bort mycket pengar på dom åren men har klarat mig bra ändå.
Men i Oktober var jag ute i garaget och fixade med bilen,satte mig då en stund i förarsätet och tänkte spela för max 500kr…

…några timmar senare låg jag i soffan 10k fattigare,men då beslutade jag mig för att nu får det vara slut o spärrade mig på Gamban för ca 40kr/mån.
Den appen installerad på mobil/dator gör att man inte ens kan gå in på en spelsida längre,du får ett felmeddelande istället.

Så jag har spelat bort 1300kr sedan dess på en kompis dator,men inte mera än så och har inget sug alls längre efter spel.
Men tänker fortsätta ha Gamban installerat för ingenting är ju 100% ,det räcker kanske att man blir full o uttråkad så vill man prova spela lite o sedan vaknar upp med sjuk ångest.

Så kolla in Gamban o hur det fungerar,du kommer må mycket bättre

Känner igen mig. Har också alltid klarat mig bra, haft över ca 10 k oftast fram tills förra året. Men nu har man ökat lönen istället o inga resekostnader.

Jag har spelpaus aktivt nu. Skulle aldrig leta upp utländska sidor pga jag är rädd för banker.

Mina sista spel blir 2 andelar som jag köpte i veckan o lotto.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
@pala87 kära du, vad säger man.... kämpa på! Jag tror på att du klarar det <3
Gör en plan framåt med mål och delmål! Och sen en dag i taget.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
@pala87 kära du, vad säger man.... kämpa på! Jag tror på att du klarar det <3
Gör en plan framåt med mål och delmål! Och sen en dag i taget.
Tack Myra! Det får nog verkligen bli sista försöket med ekonomin om man ska orka. Du är en stor inspiration
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 275
Mottagna reaktioner
1 105
Poäng
897
Löser jag fairlo nu som första mål. Så är det inte jättefarligt att ha 2 större lån på 9000 kr i månaden. Det ena lånet får jag förhandla om. Men Sevenday tog jag 2021 och har 9 år kvar. Den låter jag vara som den är nu.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 583
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Löser jag fairlo nu som första mål. Så är det inte jättefarligt att ha 2 större lån på 9000 kr i månaden. Det ena lånet får jag förhandla om. Men Sevenday tog jag 2021 och har 9 år kvar. Den låter jag vara som den är nu.
Låter som ett bra mål. Huvudmålet måste vara att aldrig mer lägga en spänn på spel eller hästar.
Satsa på att spara istället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp